Jean Piaget arată că “ învăţământul preşcolar oferă
posibilitatea de a realiza perspectivă a învăţământului ştiinţific care constă
în exercitarea simţului de observaţie, inegal dezvoltat şi încă subiectiv la
această vârstă” .
Edgar Faur susţine că “ educaţia copiilor de vârstă preşcolară este un preambul al oricărei politici educative şi culturale. În lumina psihologiei moderne, spune el, ca şi a simplei observaţii, importanţa primei copilării în dezvoltarea ulterioară a aptitudinilor şi a personalităţii apare deosebit de limpede” .
Edgar Faur susţine că “ educaţia copiilor de vârstă preşcolară este un preambul al oricărei politici educative şi culturale. În lumina psihologiei moderne, spune el, ca şi a simplei observaţii, importanţa primei copilării în dezvoltarea ulterioară a aptitudinilor şi a personalităţii apare deosebit de limpede” .
Obiectivele principale ale învăţământului preşcolar vizează,
cu precădere, aspectele formative, punându-se accent pe dezvoltarea proceselor
intelectuale, pe formarea capacităţilor de cunoaştere şi de exprimare, pe
formarea unor deprinderi elementare de muncă şi de comportare civilizată.
În concluzie, fenomenul integrării copilului în activitatea
şcolară este un fenomen complex în analiza căruia trebuie să ţină seama de mai
mulţi factori: vârsta cronologică, maturitatea şcolară, conţinutul instruirii
(volumul şi gradul de dificultatea al solicitărilor la care va fi supus
copilul), condiţiile în care se face o trecere de la grădiniţă la şcoală.
Grădiniţa este primul pas spre o dezvoltare armonioasă.
RăspundețiȘtergereGradinita este prima caramida la constructia Personalitatii viitorului adult.
RăspundețiȘtergereGradinita reprezinta prima treapta de pregatire pentru educatia formala.Fiecare copil este unic,cu nevoile lui specifice si particulare.Meritul de a le insoti primii pasi spre lumina cunoasterii va revine dvs,educatoarelor.
RăspundețiȘtergere