joi, 10 mai 2012

MANAGEMENTUL PROIECTELOR EDUCAŢIONALE


MANAGEMENTUL PROIECTELOR EDUCAŢIONALE






ESEU STRUCTURAT


ESEU STRUCTURAT - Program sectorial european de cooperare în domeniul educaţiei şi formării profesionale

Titlul eseului
Programul Leonardo da Vinci - Invatare pe tot parcursul vietii - Leonardo da Vinci 

Max. 3 rânduri

Programul finanţator ce urmează a fi analizat. Motivaţi-vă alegerea...
Programul Leonardo da Vinci asigură legătura între politicile educaţionale şi domeniul formării profesionale (VET). Proiectele se adresează persoanelor care doresc să-şi perfecţioneze competenţele, cunoştinţele şi abilităţile prin efectuarea unui stagiu în străinătate, precum şi persoanelor din domeniul formării profesionale interesate de cooperarea la nivelul întregii Europe, cu scopul de a spori atractivitatea, calitatea şi performanţele sistemelor şi practicilor VET. rânduriImplementarea programului Leonardo da Vinci în România, în anul 2012, urmăreşte:
Ø      sprijinirea participanților la activități de formare profesională pentru acumularea de cunoştințe, dezvoltarea de abilități şi calificări menite să faciliteze dezvoltarea personală, inserția profesională şi participarea pe piața muncii europene;
Ø      sprijinirea îmbunătățirii calității şi stimularea inovației în sistemele educaționale de formare profesională, în instituțiile implicate în acest tip de formare şi în activitățile practice din acest domeniu;
Ø      creşterea atractivității educației şi formării profesionale şi facilitarea mobilității formabililor încadrați în muncă;
Ø      promovarea creativității, competitivității, inserției profesionale şi creşterea spiritului antreprenorial;
Ø      promovarea cooperării pentru asigurarea calității în toate sectoarele educației şi formării profesionale Cu scopul de a realiza atât obiectivele naționale, cât şi pe cele europene referitoare la formarea profesională, pe lângă prioritățile europene menționate în Apelul European pentru Propuneri de Proiecte 2012, Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) a stabilit şi priorități naționale. Aceste priorități vor fi menționate în paginile următoare pentru fiecare tip de acțiune.
                        Max. 24


Scopul şi obiectivele programului. Priorităţile programului. Particularizare în cazul României...

Obiective specifice:
Ø        sprijinirea participanţilor la formarea profesională sau la alte activităţi de formare, în vederea dobândirii de cunoştinţe, abilităţi şi calificări pentru facilitarea dezvoltării personale;
Ø      susţinerea îmbunătăţirilor aduse calităţii şi inovaţiei în sistemele, instituţiile şi practicile de formare profesională;
Ø      creşterea atractivităţii formării profesionale şi a mobilităţii pentru angajatori şi persoane fizice, facilitarea mobilităţii persoanelor aflate pe piaţa muncii.

. Acţiunile Leonardo da Vinci:
Acţiuni Leonardo
Data limită pentru depunerea proiectelor
Mobilităţi individuale:

- Plasamente transnaţionale în întreprinderi sau instituţii de formare pentru persoane în formare profesională iniţială (IVT)

- Plasamente transnaţionale în întreprinderi sau instituţii de formare pentru persoane pe piaţa muncii (PLM)

- Mobilităţi (placsamente şi schimburi) ale profesioniştilor în educaţie şi formare profesională (VETPRO)



Proiecte multilaterale:

- Transfer de inovaţie

- Dezvoltare de inovaţie

Reţele tematice

Măsuri acompaniatoare


Max. 48 rânduri

Grupuri - ţintă. Particularizare în cazul României...
·        Max. 24
·          persoanele aflate în formare profesională la toate nivelurile
·         persoanele aflate pe piaţa muncii
·         instituţii şi organizaţii furnizoare de oportunităţi de învăţare în domeniile acoperite de Programul Leonardo da Vinci
·         personal didactic, formatori, alte tipuri de personal din instituţiile sus-menţionate
·          asociaţii ale celor implicaţi în formare profesională, inclusiv asociaţii de elevi, părinţi, profesori etc.
·          întreprinderi, parteneri sociali, inclusiv camere de comerţ
·          organisme furnizoare de servicii de orientare, consiliere şi informare în orice aspect legat de învăţarea pe tot parcursul vieţii
·          persoane şi instituţii responsabile de sistemele şi politicile de formare profesională la nivel local, regional şi naţional
·         centre de cercetare şi instituţii implicate în învăţarea pe tot parcursul vieţii
  instituţii de învăţământ universitar  organizaţii non-profit, de voluntariat, ONG-uri.

Nevoi actuale în domeniul vizat de către programul finanţator ales. Modalităţi de identificare. Particularizare în cazul României...
  • creşterea calităţii şi a volumului mobilităţilor persoanelor implicate în educaţie şi formare profesională iniţială şi în formare continuă, cu scopul de a creşte numărul plasamentelor în întreprinderi la cel puţin 10.000 pe an, până la sfârşitul programului;
  • creşterea calităţii şi a volumului cooperării între instituţii sau organizaţii furnizoare de educaţie şi formare, întreprinderi, parteneri sociali şi alte organisme relevante din Europa;
  • facilitarea dezvoltării de practici inovatoare în domeniul educaţiei şi formării profesionale, cu excepţia nivelului terţiar, şi transferul acestora, inclusiv de la o ţară participantă la alta;
  • creşterea transparenţei şi recunoaşterii calificărilor şi competenţelor, inclusiv a celor dobândite prin învăţare non-formală şi informală;
  • încurajarea învăţării limbilor străine moderne;
  • creşterea calităţii şi a volumului mobilităţilor persoanelor implicate în educaţie şi formare profesională iniţială şi în formare continuă, cu scopul de a creşte numărul plasamentelor în întreprinderi la cel puţin 10.000 pe an, până la sfârşitul programului;
·         

Max. 48 rânduri

Resurse umane disponibile în domeniul vizat de către programul finanţator ales. Modalităţi de identificare. Gestionarea resurselor umane. Particularizare în cazul României...
Ø      Cadre didactice debutante
Ø      Studenti
Ø      Cadre didactice din invatamantul de masa
Ø      Asociatii de elevi
Ø      Personae aflate pe piata muncii


Suport din partea autorităţilor naţionale, regionale şi locale. Particularizare în cazul României...
·        - centre de cercetare şi instituţii implicate în învăţarea pe tot parcursul vieţii
  instituţii de învăţământ universitar  organizaţii non-profit, de voluntariat, ONG-uri.
Comunitatea locala
·          organisme furnizoare de servicii de orientare, consiliere şi informare în orice aspect legat de învăţarea pe tot parcursul vieţii

Max. 24 rânduri

Mentalitatea populaţiei în cazul României. Nivel de receptivitate, percepţia populaţiei asupra programului şi a rezultatelor anterioare ale implementării lui în România (unde este cazul).
Ø      persoanele prezente pe piata muncii;
institutiile sau organizatiile care oferã posibilitãti de învãtare în domeniile vizate de programul Leonardo da Vinci;
Ø      cadrele didactice, formatorii si alte categorii de personal din cadrul acestor institutii sau organizatii;) asociatiile si reprezentantii pãrtilor implicate în educatia profesionalã si formarea profesionalã, organismele care presteazã servicii de orientare, consiliere si informare referitoare la orice aspect al învãtãrii continue;
persoanele si organismele care rãspund de sistemele si politicile privind orice aspect al educatiei profesionale si formãrii profesionale la nivel local, regional si national;
centrele de cercetare si organismele care se ocupã de aspecte legate de învãtarea continuã;
 institutiile de învãtãmânt superior;
organizatiile non-profit, organismele voluntare, ONG-urile.



Max. 48  rânduri




Posibilele riscuri anticipate şi căi de reducere şi / sau de eliminare a acestora. Particularizare în cazul României...
Ø      Lipsa locatiei
Ø      Lipsa formatorilor
Ø      Popularizarea insuficienta a proiectului
Ø      Dificultatile interne si intre parteneri au determinat intarzieri si greutati in implementarea
proiectului.
Ø      Comunicarea si colaborarea cu agentia de implementare au fost in principiu bune, dar consideram ca exista prea multa inflexibilitate din punct de vedere al realizarii documentelor scrise, care poate sa impiedice la un moment dat realizarea activitatilor practice sau chiar depunerea de proiecte ulterioare




Max. 24 rânduri

Situaţia actuală şi de perspectivă a implementării programului în România...
Observaţii şi comentarii
În contextul aderării României la UE, apare din ce în ce mai vizibilă nevoia
realizării de proiecte în parteneriat cu entităţi din UE, cu ajutorul fondurilor
structurale. Proiectul răspunde la nevoia generală creşterea calităţii şi a volumului mobilităţilor persoanelor implicate în educaţie şi formare profesională iniţială şi în formare continuă, cu scopul de a creşte numărul plasamentelor în întreprinderi până la sfârşitul programului; Programul Leonardo da Vinci contribuie la implementarea unei politici de instruire vocationala pentru Uniunea Europeana, care sustine si suplimenteaza actiunile statelor membre (articolul 150 al tratatului de infiintare a Comunitatii Europene). Consiliul de decizie declara nevoia imbunatatirii calitatii, a inovarii si a dimensiunii Europene a sistemelor si practicilor de instruire vocationala, prin intermediul cooperarii transnationale.
(Sursa: Competitia de proiecte a Programului Leonardo da Vinci)
·         



Max. 48 rânduri





5 comentarii: